Handelsvilkår

Her hos Lepigen bestræber vi os på at give vores kunder en tryg og sikker shopping oplevelse, og vi har valgt store og anerkendte selskaber som leverandører af vores betalingsløsninger.

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

* Betaling med kreditkort [VISA/MasterCard/Electron/Dankort]
* PayPal [kort/konto]

Se punkt 3, Betalingsløsninger, for mere information.

1. Priser

Alle priser på denne hjemmeside er i danske kroner (DKK) og omfatter 12 % svensk moms (mad/kosttilskud) og 25% svensk moms (beklædning/tilbehør). Forsendelsesomkostningerne er 49,- DKK ved økonomiforsendelse (3-5 dage) og 99,- DKK ved ekspresforsendelse (2-3 dage). Alle ordrer på over 1000, – DKK sendes uden ekstra beregning. Vi forbeholder os ret til uden varsel at ændre priserne, hvis vores omkostninger stiger kraftigt pga. uforudsete begivenheder.

 

2. Levering

Ordrer modtaget på hverdage inden kl. 14.00 afsendes normalt samme dag. Leveringstiden for økonomiforsendelser er 3-5 dage og ekspresforsendelser 2-3 dage. Forsink levering kan skyldes, at produktet er midlertidigt udsolgt, eller komplikationer, der opstår i forbindelse med levering. Alle vores leverancer sendes med posten via vores partner DB Schenker og Post Norden.

 

3. Betalingsløsninger

For at give vore kunder en sikker og tryg shoppingoplevelse har vi valgt kun at samarbejde med de mest anerkendte leverandører af de forskellige betalingsløsninger.

* Betaling med kort
Vi arbejder med DIBS Payment Services AB (publ) for at tilbyde vores kunder en sikker måde at betale med kreditkort på. DIBS accepterer alle større betalingskort som VISA, VISA Electron, MasterCard, Dankort og andre.

* Direkte betaling
Hvis du vælger at overføre penge direkte til vores konto, så skal du overføre hele beløbet for din bestilling til bankgiro 5097-3494. Når vi har bekræftet din betaling, vil varerne blive sendt til dig.

4. Uafhentet post

Hvis en pakke ikke bliver afhentet, debiteres kunden for udgifterne til forsendelse og et ekspeditionsgebyr for behandlingen. Det samlede beløb, der opkræves, er 199,- DKK.

 

5. Ændringe i eller annullering afe ordrer

Hvis du vil ændre eller annullere din ordre, bedes du kontakte Better Life Pharma Sverige AB. I tilfælde, hvor varerne ikke er pakket, sker ændringen/annulleringen uden beregning. Hvis ordren allerede er pakket, vil du blive opkrævet et ekspeditionsgebyr.

 

6. Garanti og reklamation

Alle produkter kontrolleres for at sikre, at de er fejlfri ved levering. Hvis du modtager en defekt eller forkert vare, bedes du kontakte os så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Varen skal returneres i samme stand, som den blev modtaget, sammen med en beskrivelse af fejlen, så sender vi dig en ny eller korrekt vare. Varen skal være ubrugt og i ubeskadiget stand (forsegling eller plastemballage skal være ubrudt). Returner varen sammen med følgesedlen, der var vedlagt produktet, eller kopi heraf. Skriv venligst årsagen til returnering på bagsiden af følgesedlen. For at der kan gøres krav gældende, skal en defekt være opstået inden modtagelsen (se punkt 8). Eventuel manglende virkning af produktet betragtes ikke som en defekt, idet det ikke er muligt at garantere virkningen. Produktets effektivitet afhænger af biologiske forhold hos den enkelte bruger. Ansvaret for fejl i de bestilte varer er begrænset til, hvad der står i disse handelsbetingelser, og vi forbeholder os ret til at afvise enhver form for kompensation til kunder i henhold til dette begrænsede ansvar.

 

7. Returret

I henhold til loven har man fuld returret i 14 dage efter modtagelsen af varen. Tilbagebetaling af varens pris plus opkrævede gebyrere sker, efter at vi har modtaget varen. Kunden betaler fragten, og returnering må ikke ske per efterkrav. For at en returnering skal kunne accepteres, skal følgesedlen eller kopi heraf være vedlagt, og kunden skal inden for den fastsatte tidsfrist underrette Curitos AB skriftligt eller via e-mail til support@lepigen.se om, at kunden har fortrudt købet. Ved ugyldig returnering sendes varen retur til kunden med krav om en returafgift på 99 DKK. Hvis følgesedlen mangler ved tilbagesendelsen, skal der skriftligt vedlægges oplysning om navn, adresse, telefonnummer og hvilke varer, der er tale om. Kunden vil herefter modtage en kreditnota på beløbet. Varer, hvor pakningen er brudt, kan ikke returneres (fordi varerne er klassificeret som fødevarer/kosttilskud).

 

8. Leveringsrisiko

Ved levering er det vores ansvar, hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder under transporten til dig. Ved returnering skal du som kunde kunne dokumentere, at varen er sendt retur derefter er det vores ansvar, hvis varen forsvinder eller bliver beskadiget.

 

9. Behandling af personoplysninger

Når du sender en ordre som kunde, accepterer du vores handelsbetingelser og accepterer, at dine personlige data lagres og forvaltes af Better Life Pharma Sverige AB i henhold til persondataloven og Datatilsynets retningslinjer. Bemærk venligst, at kreditkortoplysninger ikke bliver gemt, og at vi hverken sælger eller videregiver andre oplysninger til tredjepart, end hvad der er nødvendigt for at ekspedere fakturaen og i øvrigt er tilladt ved lov.

 

10. Alder

Som kunde skal man være 18 år for at handle hos os.

 

11. Tvister

Hvis du mener, at du ikke er blevet korrekt behandlet af os, beder vi dig om at sende en skriftlig erklæring herom til os. Du skal angive navn, adresse, telefonnummer, ordrenummer og begrundelsen for din klage. Hvis vi mod forventning ikke kan løse tvisten i fællesskab, beder vi dig kontakte Forbrugerstyrelsen. Vi følger Forbrugerstyrelsen anbefalinger og afgørelser. I tilfælde af en retssag er tvisten underlagt relevant svensk lovgivning.

 

12. Force Majeure

Curitos AB er fritaget for ansvar for manglende opfyldelse af visse forpligtelser i henhold til denne aftale, hvis en sådan mangel skyldes omstændigheder, som beskrevet nedenfor, og omstændighederne forhindrer, besværliggør eller forsinker udførelsen. Disse omstændigheder omfatter bl.a. myndigheders handlinger eller undladelser, ny eller ændret lovgivning, arbejdsmarkedskonflikter, blokade eller lockout, brand, oversvømmelse, sabotage, større ulykker og andre tilsvarende omstændigheder, som virksomheden ikke er herre over. Force majeure omfatter også myndighedsafgørelser, der berører markedet og produkter negativt, såsom begrænsninger i indikation, advarsler, salgsforbud, en unormal tilbagegang på markedet og lignende.

 

13. Ansvaret for anvendelsen af kosttilskud

Curitos AB er ikke ansvarlig for de konsekvenser, som indtagelse/brug af produkter og kosttilskud, som sælges gennem selskabets hjemmesider, kan føre til. Virksomheden markedsfører kosttilskud og ikke lægemidler. Vores produkter sælges ikke med henblik på at helbrede eller i øvrigt have nogen medicinsk virkning, men er beregnet til at blive brugt som supplement til allerede raske menneskers kost. Vore anvisninger skal betragtes som en anbefaling, og det er under alle omstændigheder op til kunden at vurdere det hensigtsmæssige i brugen af kosttilskud. Nogle kosttilskud kan være farlige, f.eks. ved overforbrug, kraftig overvægt, graviditet eller indtagelse af kosttilskuddet sammen med andre præparater og/eller medicin, og brugerne bør konsultere en læge før brug af produktet. Manglende eller mindre effekt end ønsket af et kosttilskud, er vi ikke ansvarlig for.

 

14. Cookies

Lepigen bruger cookies til at tjene på en god måde. Ved at surfe rundt på sitet, accepterer du brugen af cookies. Ville du afviser cookies, du slå funktionen fra i din browsers sikkerhedsindstillinger.